Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2019 08:38 - Втората братовчедка - разказ
Автор: lubara Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1847 Коментари: 4 Гласове:
12

Последна промяна: 12.08.2020 17:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

               Вчера както се разхождахме из България, а по-точно в началото на парка Тюлбето, срещнахме две възрастни жени, ама много симпатични. Колко са скъпи билетите за копието на казанлъшката гробница, това си споделихме едни с други. И както с жена ми си седяхме на едни хубави пейки в края на топлия есенен ден, двете жени минаха покрай нас, както преди пет минути ние покрай тях.

                „ Я да ги питам дали познават моята леля Иванка, която е в своята деветдесет и осма година, и която през ден сама се разхожда из Тюлбето” си казах аз.

               И започна нещо много изненадващо. По-възрастната като започна да изрежда всички от рода ми. Леля Иванка, другата ми леля Петранка, която живее на село, майка ми, лека й пръст, която е отишла в София и починала много млада… Дядо ми Петър по майчина линия и неговите трима брата, Иван, Минчо и Кольо, всичките им деца едно по едно, че и внуците им.     
              
И по едно време започнаха и двете с приятелката си да говорят за първите ми братовчедки Мария и Цеца, която била кръстена на баба ми Цвята, и това не пропусна да ми каже тази с изцяло бялата коса, която през цялото време стоеше права до нас, подпирайки се с бастунчето си…  Сякаш отдаваше своята обич и признателност на тези хора преди нас, оказали се общи роднини…

                   - Ама Вие всичко знаете, няколко пъти с удивление прекъсвах разказа й аз.       
                     
И накрая първата, кака Минка, така да я нарека, като рече.
                    - Аз съм втора братовчедка на Вашата първа братовчедка Мария. Моята баба е била сестра на Вашия дядо Петър… Той нали е имал трима братя и три сестри.
                  - Ама госпожо, какво говорите – отговорих аз. – Това значи, че с Вас също сме втори братовчеди!

                        Колко е малък светът! Вчерашното ми половинчасово гостуване в скъпия ми Казанлък показа това. Да е жива и здрава братовчедка ми Минка.
                        И светла да е паметта на всички от родата, които вече не са със нас!

 30.09.2019.                                       Любомир Николов

image




Гласувай:
12



1. rosiela - Друго си е
30.09.2019 09:03
да ти е свежа паметта!
цитирай
2. lubara - Поздрави, Росица!
30.09.2019 10:05
Тя си каза годините, удиви ме с всичко, което ми каза.
цитирай
3. rosiela - Да е жива и здрава. Няколко пъти я гледам и се чудя, ако е тя на снимката.
30.09.2019 10:18
lubara написа:
Тя си каза годините, удиви ме с всичко, което ми каза.

цитирай
4. lubara - Това е тя, Минка, на 85 години, вчера ...
30.09.2019 10:45
Това е тя, Минка, на 85 години, вчера я снимах.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4575103
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031