Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2008 23:59 - Посвещавам този пост на деня на свети Валентин и на моята съпруга Анна
Автор: gothic Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5040 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 14.02.2008 02:29


Любовта е като гъбите: човек разбира дали е добра или лоша, когато стане вече късно.

                                                                                                                                            Тр. Бернар



Две се млади у ливади любят,
а те мислят-никой геи не знае.
Видела ги зелената трева,
па казала на зелена гора,
гора каже на вакли овчари,
овчар каже на сивото стадо,
стадо каже на студена вода,
а те мислят-никой ги не знае.

                       Народна песен



Животът без любов лула тютюн не струва.

                                         Елин Пелин



                                                    
Мъка е да любиш, мъка е и да не любиш.

                                          Анакреон                    



Христо Ботев


НЕЙ

 

Питаш ме защо съм аз
дохождал нощя у вас,
как съм скочил през плета
и що щял съм да крада.
Кат мъжът ти не съм стар
да не видя в тъмна нощ:
аз си имам за другар
на поясът остър нож.


Нощ бе тъмна като рог,
примъкнах се като смок:
слушам, гледам - всички спят,
спеше си и ти с мъжът.


Там в градина аз седнах,
в ръка силна нож стиснах:
ще излезе, рекох, той,
ще изпита гневът мой.


Гледам в къщи свещ гори,
вие спите - мен в гърди
силен пламък, яд гори
и гняв ще ме умори.


Впил съм очи във свещта,
а не виждам, че нощта
превали се и мина
и зора се веч сипна.


Славей песен си запя:
с радост среща той зора;
през прозорецът глава
се показа и засмя.


Тебе тутакси познах
и тогаз се чак стреснах;
"Друг път", славею казах
и през плетът пак скокнах.

                             Ето защо идвах аз
в тъмна нощ и грозен час:
ще умре един от нас -
ил мъжът ти, ил аз!




Две неща не могат да бъдат скрити-пиянството и любовта.
         Антифон



Раните на любовта, макар че невинаги убиват, никога не зарастват.
                                      Байрон




Иван Вазов

     Всичко!

Любя ти душата нежна
и красивото лице
и усмивката небрежна-
чар на твоето лицем

твойта гордата осанка,
твоя женствени вървеж,
облик, стан, дори и сянка,
името, гласа ти свеж,

живий ум, очи обайни-
всичко, всичко що си ти:
любя в тебе свойте тайни 
поетически мечти.



                 

 

Безпомощна


Тя беше толкоз нежна, че през нея

като да светеше. И всеки ден

по-бледна бе. Аз тръпнех, без да смея

да мисля що би станало със мен...

 

Нощя не спеше тя, а щом зората

във нашите прозорци заблести,

затваряше очи си, светлината

да не прогони шеметни мечти.

 

Тя струна бе под моите милувки.

И плач, и смях безумен беше тя.

Живееше тя само от целувки,

от песни и от мирисни цветя.

 

И все пак с власти неизповедими

туй крехко до безпомощност дете

сломи у мене сили несломими

и като волна птичка отлете.

                 Кирил Христов



Любовта прощава или всичко, или нищо.
                          
Балзак



Само влюбеният има право да бъде наречен човек.
                                                                 А. Блок



Докле е младост, златно слънце грей,

сърцето златни блянове лелей.

Докле е младост, леко път се ходи

и леки са световните несгоди.

 

Докле е младост, всичко е шега;

не хвърля сянка на сърце тъга;

дори тъгата извор е на радост —

докле е младост, ах, докле е младост!

                                 Пенчо Славейков



                              Луната висне като плод
                              забравен в есенни градини,
                              и буди сънния живот
                              на туй, което в сън ще мине.

                              Аз виждам светлия възход
                              на първата любов, изгряла 
                              като надежда за живот
                              като печал преди раздяла.

                                                     Николай Лилиев



С пари можеш да купиш само гримаса на любов.
                                                                 П. Буаст


Има неща, които умният човек трябва да избягва: това са славата и любовта.
                                                                         Е. Булвер-Литон



Последен сън


Недей последний ми сън смущава,

иди си с миром, остави ме сам,

тук буря не гърми, а кротко тлей,

сред златоносна жъртвена забрава,

огнището на чист небесен плам.

Недей последния ми сън смущава,

иди си с миром, остави ме сам!

 

Богиня тук, от чудо възкресена,

не вдига взор от мене и мълчи!

Запалений в сърцето ми елей

по красота безплътна и студена

разлива животворните лъчи!

Богиня тук, от чудо възкресена,

не вдига взор от мене и мълчи.

 

О, тоя образ в оня миг израсна,

когато твоят чар света обви!

Иди си с миром, и сълза пролей

пред кръста черен на душа безвластна.

Сълза пролей и всичко забрави!

О, тоя образ в оня миг израсна,

когато твоя чар света обви!

                     Теодор Траянов



                                               

Пейо Яворов ДВЕ ХУБАВИ ОЧИ
  Две хубави очи. Душата на дете
в две хубави очи; - музика - лъчи.
Не искат и не обещават те. . .
Душата ми се моли,
дете,
душата ми се моли!Страсти и неволи
        ще хвърлят утре върху тях
булото на срам и грях.
Булото на срам и грях -
        не ще го хвърлят върху тях
страсти и неволи. Душата ми се моли,
дете,
душата ми се моли. . .
Не искат и не обещават те! -
Две хубави очи. Музика, лъчи
в две хубави очи. Душата на дете. 



Любовта никога не иска, тя винаги дава.
                             М. Ганди



                                                                        Любовта е като вода. Ако нищо не я вълнува и 
                                                                        движи, тя загнива като локва.
                                                                                                                       А. Граф



Христо Смирненски


        На Мариам

Писмото ми било студено,
лишено от нежни слова,
простете, госпожице скъпа-
виновен се считам в това,

но все пак тук има причини
и важни при туй, Мариам,
пестя аз грижливо в сърцето 
за вас непритворния плам.

А, вярвам, ще се съгласите,
че мъчно, уви, се живей,
щом рухнат прегради сърдечни
и пламъкът в миг се разлей

Аз имам рецепта свещена,
особено при любовта:
"Поемай на час по лъжичка,
за да разбереш сладостта."

Това е за първия месец,
на втория-с чашата пий,
на третия вече безумно
от нея за миг се упий.

А щом като поизтрезнееш,
погален от лъх мразовит-
вдигни си яката сърдечна,
тръгни си унил и разбит.
И в къщи любовния спомен
отдай на аутодафе,
и сладостта, за да забравиш,
свари си горчиво кафе
Хиляди привети
   Нагел Смуглый



Какво е любовта?-Да прощаваш на някого повече, отколкото заслужава.
                                                                              Гьоте



Най-големия грях, за който няма прошка, е да убиеш любовта в другия човек.
                                                                                                    Х. Ибсен



image                                                                       






Димчо Дебелянов  * * *


Аз искам да те помня все така:
бездомна, безнадеждна и унила,
в ръка ми вплела пламнала ръка
и до сърце ми скръбен лик склонила.
Градът далече тръпне в мътен дим,
край нас, на хълма, тръпнат дървесата
и любовта ни сякаш по е свята,
защото трябва да се разделим.


"В зори ще тръгна, ти в зори дойди
и донеси ми своя взор прощален -
да го припомня верен и печален
в часа, когато Тя ще победи!"
О, Морна, Морна, в буря скършен злак,
укрий молбите, вярвай - пролетта ни
недосънуван сън не ще остане
и ти при мене ще се върнеш пак!


А все по-страшно пада нощ над нас,
чертаят мрежи прилепите в мрака,
утеха сетна твойта немощ чака,
а в свойта вяра сам не вярвам аз.
И ти отпущаш пламнала ръка
и тръгваш, поглед в тъмнината впила,
изгубила дори за сълзи сила. -
Аз искам да те помня все така... 



Мъжът пада на колене пред жената, само за да и помогне в падението.-В.О. Ключевски



Любовта не се лекува с билки(65)-Овидий

              

   


    ДНЕВНИК        Сега е твърде късно. Сбогом.(Защото много те обичам!)Но няма в страст да те обкича.(Аз избледнял съм. Твърде много.)Сега е вече късно. Всичко.Денят. Нощта. И аз. И ти.И закъснялата усмивка,разляна в скръб из вазитена твоя взор...                   Безплодна вечер!Сърцето ми не чака тайна.(Аз или тази бледна вечер -но бледнината е безкрайна!)Разбирам. Зная. Няма тайна.

                                                                        Сега е твърде късно вече.

                                                                                                                  Гео Милев



Прощално


 На жена ми  Понякога ще идвам във съня тикато нечакан и неискан гостенин.Не ме оставяй ти отвън на пътя –вратите не залоствай. Ще влезна тихо. Кротко ще приседна,ще вперя поглед в мрака да те видя.Когато се наситя да те гледам –

                                                                      ще те целуна и ще си отида.

                                                                                                       Никола Вапцаров



Да умееш да кажеш как обичаш, значи да обичаш малко.
                                                                                             Петрарка



                                  Любовникът се смее в сънищата и плаче, когато се събуди.
                                                                                                                               Питагор



Отиват си годините безследно
и тебе все те няма, все не идваш.
Умират хора, други пък се раждат,
и слънцето изгрява и залязва.

И ти ми липсваш, няма те във дните ми.
Къде ли са очите ти, усмивката.
Когато ти се смееше - бях радостен,
когато ти тъгуваше - аз страдах.

Когато бях до тебе, аз живеех,
обичах хората, животните, света.
Днес ти ми липсваш, радостта ми няма я,
за тебе като мисля, ми се плаче.

Аз бих те дишал като въздух сигурно,
разбирам колко много си за мене
и ако ти не дойдеш вече никога,
животът ми ще бъде изпитание.

                                                                                                              Александър Вутимски



   Разстояния

"Обичам те"-й беше казал той
(преди да бе обичал още).
"Щастлива съм"-отвърнала
(Преди да бе щастлива още).
Избързалите думи отлетели,
пробили хоризонтите
и се превърнали в далечини,
в пространства, в 
необятност...
Напразно дирели и двамата 
една опорна точка,
една възможност,
една илюзия,
за да се заловят-
ръцете им увиснали.

Веднъж, за да се приближи,
той се опитал да й спомни
първата им среща.
"Да, да-отвърнала
(без да си спомня нещо).

И пак отново като колело
се завъртели празни думи,
безсилни, немощни да стоплят
тясното легло....
                              Дора Габе



Няма вражди, по-жестоки от любовните.
                                                  Проперций

                                                                              За юношата любовта е наслада, за стареца-престъпление(54).
                                                                                                                   Публий Сир



Пръстен


За твойто тихо идване, коетовсе още в мен отеква като гръм,за даденото и назад невзето,за прошката, че с теб съм и не съм,за думите, понякога спестени,за ласките, които не спести,за силата, която вля у мене,когато беше най-безсилна ти,за туй, че бе на мое име кръстени твоя лош, и твоя хубав час, на твоя малък пръст наместо пръстенгорещите си устни слагам аз.

                                                                                                            Веселин Ханчев



Уроки


"Дайте седем въглена в мангала,ненапалвани три вощеници,неначенат хляб на кърпа бяла.И в зелена пръстена паницанепреливана вода налейте."И над мене кръстове заплете,и зачете бавно, полугласно: "Както огън у водата гасне,уроките в тебе да угаснат!Както нямат плъмък тези свещи -с лошите очи да нямаш срещи.Както този хляб е неначенат -тъй да си от болест излечена..." А пък аз си мисля огорчена:"По-добре съвсем да не оздравя,ако вече няма да го срещам,ако любовта му ме остави,ако погледите му горещипотъмнеят някога за мене -както тези въглени гасени..."

                                                                                                         Елисавета Багряна



С ласки, а не с власт се печели любов.
                                              Публий Сир



На всяка любов се гледа като на първа и единствена. Смяната на обекта не променя характера на чувството, само го подсилва.
                                                           Оскар Уайлд



image










Атанас Далчев
ЛЮБОВ  Над старото тържище ален
бе залезът като домат
и все тъй строен, все тъй млад
стоеше бедният хамалин.


Засипваше дрезгавина
очите, веждите му вече,
но не дойде и тази вечер
зеленооката жена,


която го веднъж повика
с очи, със поглед, без слова
и зарад тежкия товар
му заплати една усмивка.


Да би дошла и тази нощ. . .
да би му станала невеста. . .
до гроба би я носил весел
на гръб в широкия си кош.


И всеки гвоздей от обущата му
би грял в нощта като звезда,
когато долу през града
към къщи с нея ще се спуща.


Сънуваше ли? Сам в света,
хамалинът стоеше влюбен.
И мракът от лика му груб бе
изтрил и сетната черта.



Не бива да обичаш нито този, от който се боиш, нито онзи, който се бои от теб.-Цицерон



   
Не обича онзи, който на всички тръби за любовта си.
                                                                         Шекспир

На М.К.  Колко си хубава!Господи,колко си хубава! Колко са хубави ръцете ти.И нозете ти колко са хубави.И очите ти колко са хубави.И косите ти колко са хубави Не се измъчвай повече - обичай ме!Не се щади - обичай ме!Обичай месъс истинската сила на ръцете си,нозете си, очите си - със цялотоизящество на техните движения.Повярвай ми завинаги - и никогати няма да си глупава - обичай ме!И да си зла - обичай ме!Обичай ме!По улиците, след това по стълбите,особено по стълбите си хубава.Със дрехи и без дрехи, непрекъснатоси хубава... Най-хубава си в стаята.Във тъмното, когато си със гребена.И гребенът потъва във косите ти.Косите ти са пълни с електричество -докосна ли ги, ще засветя в тъмното.Наистина си хубава - повярвай ми.И се старай до края да си хубава.Не толкова за мене, а за себе си,дърветата, прозорците и хората.Не разрушавай бързо красотата сис ревниви подозрения - прощавай мивнезапните пропадания някъде -не прекалявай, моля те, с цигарите.Не ме изгубвай никога - откривай ме,изпълвай ме с детинско изумление.Отново да се уверя в ръцете ти,в нозете ти, в очите ти... Обичай ме!Как искам да те задържа завинаги.Да те обичам винаги -завинаги.И колко ми е невъзможно... Колко сити пясъчна... И моля те, не казвай ми,че искаш да ме задържиш завинаги,да ме обичаш винаги,завинаги. Колко си хубава!Господи,колко си хубава! Колко са хубави ръцете ти.И нозете ти колко са хубави.И очите ти колко са хубави.И косите ти колко са хубави. Колко си хубава!Господи,колко си истинска.

                                                                                                     Христо Фотев



Сърце, в което има любов, лесно се обижда.
                                                                   О. Голдсмит


                    Любовта често отнема разума на този, който го има, и дава на този, който го няма.
                                                                                                                              Дидро



Дамян П. Дамянов

          Чудо


Грозното момиче се събуди
малко по-красиво заранта.
Някакъв човек, незнаен, муден
беше го прегръщал през нощта.

Грозната бе станала красива,
тихо се усмихна на деня.
Не изми лицето си щастливо, 
за да не измие и съня...
   


                                                                                      Александър Геров
                  
                                                                          Вярност

                                                                  След твойта смърт аз срещнах
                                                                  много
                                                                  добри и хубави жени,
                                                                  но никоя от тях не смогна
                                                                  в сърцето ми да те смени.

                                                                  Със теб живея. И когато
                                                                  На свой ред клюмна със глава,
                                                                  ще те целуна по устата
                                                                  и ти ще разбереш това.


Любовта прилича на силна напитка: колкото по-малко се изпарява, толкова повече се усилва.
                                      Ш. Дюкло



Любов без уважение не отива далеч и не се издига високо: тя е ангел само с едно крило.
                                                                                                          Ал. Дюма(син)



Никой не може да избегне нито смъртта, нито любовта.-Публий Сир
                                                                                                       
                     

                                                                                                   

                                                                   Писмо
                        


Все така съм тъжен, Люсиен!Мисли странни, светли и нелепивсе така ми тегнат нощ и ден.За света очите ми са слепи. С буден поглед срещам съзореннебосвода утром, с болка тъпа.Колко те обичам, Люсиен!Колко съм злочест, другарко скъпа! Вечер сред тревожна тъмнина,иде някой страшен и огромен,с дрезгав глас вещай злочестина. Ужасен го слушам, Люсиен!Но защо и твоя сладък споменкато ужас висне върху мен?

                                                                                  Димитър Бояджиев





Сънувах: звездна, тиха бе нощта,
При мене цял унесен ти стоеше:
До тебе близко, близко, в самота
Сърце ми в трепет се топеше.

А днес, наяве ти при мен си веч,
При мене близко като в сън си, ето...
Но, ах, защо усещам те далеч,
И болно свива се сърцето

                           Екатерина Ненчева



Любовта влиза плахо, но царува със сила.
                                        П. Корней



Влюбеният винаги вярва на това, от което се бои.
                                                             Овидий



Посвещение


В студените нощи, когато пиянсънят се търкаля на моя таван,когато луната тъмнее от грях,когато увисва над мен моя страх,обесен на острия ръб на нощта,подавам ти своята бледа ръка -на теб - непознатия - смугло красив,потаен и питомен, жаден и див,едва деветнайсет години живял,а всичко опитал и всичко видял,подвластен на никого, ничий, сам свой,но тръгнал към мене и истински мойи падал по пътя си, плакал, грешил,но нежност момчешка за мен съхранил.Ръката ми - властната - жадно поел,единствено с мен ще си толкова смел!Ела! Ще измием луната от грях!Ще хвърлим трупа на умрелия страх,ще пеем с тътнежния корабен гласна морската нощ във добрия Бургас.А после, когато тя тръгне назади слънцето бликне над нас благодат,мечтата надрастнал, усмихнат, смутен,ще тръгнеш реален до мен в моя ден!

                                                                             Петя Дубарова

Сърцето има доводи, които разумът не познава.-Паскал
                                                            &nbs



Тагове:   Моята,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yuliya2006 - Ей, поздрави и от мен за твоето съ...
14.02.2008 09:27
Ей, поздрави и от мен за твоето съкровище.Най-доброто си и написал за любовта,

Любовта са очите на любимия, те са негова душа, той е вселената...
с обич ДЖУЛИ
цитирай
2. анонимен - Благодаря ти за постинга и честит празник !
14.02.2008 11:30
Днес изпийте до дъно божият дар: чашата на истината и любовта.
Желая ви всичко добро !
поздравче
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gothic
Категория: Музика
Прочетен: 15641405
Постинги: 12171
Коментари: 12482
Гласове: 42812
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031