Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2012 10:00 - Съботен детски кът
Автор: gothic Категория: Изкуство   
Прочетен: 1753 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 01.05.2012 01:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                  Самотна елхица 

Малката елхица стоеше самотна край големия път, който се спуща към града. Далеко зад нея се тъмнееше старата гора, където нощем виеха вълци, подскачаха катерички по оголените клонки, тичаха бързоноги зайци. Валеше. Хладните капки се оттичаха по иглиците на самотното дръвце като сълзи. Зайчето, което носеше име Лъв без опашка, спря пред елхицата и повдигна учудено нагоре очи.
- Защо плачеш? - попита то.
- Защото съм малка и самичка. Наоколо няма нито едно дръвце. Зимният вятър ме огъва до земята. Вълчият вой в гората ме плаши.
- Ти си едно глупаво дръвче - рече Лъв без опашка. - Защо не отидеш в гората? Там има вековни борове. Ще се подслониш под могъщите им клони, ще се потулиш на завет. Катеричките ще те замерят с шишарки. Те са много весели.
- Не мога - въздъхна елхицата.
- Защо?
- Защото съм закована на едно място. Имам корен. Много пъти съм се мъчила да се отскубна и да се махна оттука. Ще ми се да сляза долу в овчарската колиба и да видя агънцата, които блеят много сладко, а най ми се ще да видя децата, които живеят в топли стаички, спят на креватчета, пият мляко и дърпат опашките на котките. Чудни неща ми разказва вятърът за тях и за бащите им, които работели в една фабрика с комин, висок до облаците.
- Значи, ти искаш да отидеш при ония смешни човечета, които имат само два крака? Добре, ще уредя тая работа - поклати глава Лъв без опашка. - В овчарската кошара има едно бяло агънце. То ми е приятелче. Ще го помоля да каже утре на овчаря, като тръгне за града, да те отсече и да те отнесе при децата.
- До края на живота си ще ти бъда благодарна, ако ми направиш тая добрина. Но ти не се ли боиш от овчарското куче?
- Мене не ме е страх, защото нося име Лъв, макар че съм без опашка.
Когато настана вечер и всички заспаха, Лъв без опашка слезе пред кошарата и почна да дращи вратата с лапичките си.
- Кой е? - обади се отвътре бялото агънце.
- Аз съм - Лъв без опашка.
- Какво искаш?
- Слушай, ако си ми приятел, събуди овчаря в зори и му поръчай, като минава край самотната елхица, да я отсече и отнесе на децата!
- Добре - отвърна бялото агънце. - Друго?
- Друго няма. Лека нощ!
В зори то почна да блее толкова силно, че дигна на крак цялата кошара. Овцете се размърдаха, кучето залая, овчарят се пробуди, грабна ведрото и почна да дои мляко. Като напълни голямото ведро, той го натовари на каручката, впрегна кончето и потегли за града. На минаване край елхицата овчарят си спомни, че фабричният вратар му беше поръчал да занесе една елха за децата, затуй спря каручката, грабна секирата и отсече самотното дръвче с един замах и го хвърли върху ведрото.
Подир един час овчарят стигна във фабриката. Вратарят пое елхицата, усмихна се и я отнесе в един голям салон, където имаше много столове, а по стените окачени портрети.
"Ей сега ще ме насече на парчета и ще ме хвърли в печката, за да ме изгори" - помисли си с ужас елхицата.
Но вратарят не я изгори. Той й направи кръстовидно стоило и я изправи насред салона. Цял ден елхицата стоя правичка. Надвечер дойдоха три девойки. Те донесоха свещички и най-чудни украшения: картинки, позлатени орехи, птичета. Почнаха да кичат елхицата и я накичиха тъй хубаво, че когато тя се погледна в насрещното огледало, цялата затрепери от вълнение. Под нея девойките наредиха подаръци за деца: обувки, чорапи, кукли, кончета, футболна топка и книги с картинки.
На Нова година подир пладне в големия светнал салон нахълтаха стотина деца. Те заобиколиха елхата и я загледаха очаровани. Свещичките пламтяха по клончетата, златните орехи грееха, птичетата се люлееха с разперени крилца.
Тогава елхицата рече със своето дървено гласче:
- Мили деца, аз съм най-щастливото дръвце на света. Къде е моят приятел Лъв без опашка, да ме види?
- Тук съм! - изврещя Лъв без опашка и раздвижи големите си уши зад големия прозорец. Той се беше покатерил върху купчината сгурия пред прозореца и наблюдаваше празника.
- Я вижте зайчето! - извика едно момиченце, което имаше на главата си качулка със заешки уши.
Всички погледнаха натам, но Лъв без опашка беше вече изчезнал.
- Ти си зайче! - весело се развикаха децата и се наредиха едно след друго, да си получат новогодишните подаръци. 

                         Ангел Каралийчев 




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gothic
Категория: Музика
Прочетен: 15643163
Постинги: 12171
Коментари: 12482
Гласове: 42812
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031