Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2010 08:30 - Съботен детски кът
Автор: gothic Категория: Поезия   
Прочетен: 10078 Коментари: 36 Гласове:
22

Последна промяна: 06.03.2010 11:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
               Малка съм

Малка съм, като калинка,
ходя с мама за ръка.
И пресичам само с татко
на зелената вълна.

Шапка-облаче си имам
и шишенце със вода.
Шепа гумени бонбонки
в чантичката си държа.

Много лелки ми се радват
и подхвърлят ме с ръце.
Весело е, сякаш аз съм
меко, пухено крилце!

Най-доволна съм когато
са насядали край мен
куклите ми, мама, татко
и персийката Ирен.

Мърка ми, а се преструвам
на заспала през нощта.
Чудно е - дали сънува,
дълъг ли й е съня?

Като мен и тя понявга
пие прясно млечице,
мързеливо се протяга
и на слънце се пече.

          Виолета Бончева



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Мама - Дора Габе
06.03.2010 09:03
Дето си от всички най-добра,
дето те от всичко най-обичам,
научи ме как да те наричам,
научи ме как да избера
най-хубавото , най-чудесно име
и да ти го казвам научи ме !

Че за тебе думи не намирам,
а сърцето ми до днес побира
таз една-едничка дума само :
"Мамо мила,скъпа моя мамо !"

Дора Габе
цитирай
2. mamas - Мама - Калина Малина
06.03.2010 09:05
Любими думички обичам
по книжки да чета , да сричам .
И мисля си ,че друга няма
по-сладка думица от МАМА .

Щом мама някъде замине,
денят за мене е година.
Ни скачам весело, ни пея.
Все чакам писъмце от нея.

До мама ли съм-като птичка
гугукам сладко-гургуличка.
А няма ли я -все надничам.
Не иде ли?
А видя ли ,
че иде-
тичам.
От всичко мама най-обичам !

Калина Малина
цитирай
3. mamas - До твоето сърце - Николай Зидаров
06.03.2010 09:06
До твоето сърце голямо
живея,
расна всеки ден.
С поклон благодаря ти,мамо,
и с лик,от тебе озарен.

Опора ми е твойто рамо
при всяка
радост или жал.
С любов благодаря ти,мамо,
и с взор,за тебе засиял.

Дори в усмивката ти само
усещам
ласка на крило.
С цветя благодаря ти,мамо,
пред тебе в почит свел чело.

В сърцето си,от радост нямо,
аз твойте
нежни песни скрих.
Благодаря ти,мила мамо,
с поклон,с любов,с цветя и стих!

Николай Зидаров
цитирай
4. mamas - Мама - Валери Петров
06.03.2010 09:07
Косата на мама
е светла и мека,
ръката на мама
е нежна и лека.

Тя много е мила
и много добра е,
даже когато
не и се играе.

Но често до късно
мама я няма-
тя работи в нейната
служба голяма

и само от работа
ми телефонира,
но това не ми стига,
то се разбира,

и истински хубаво
е в нашата къща
само когато
тя от служба се връща

и погалва косата ми
с уморена ръка...
Когато порасна ,
ще направя така,

че тя да не работи
през целия ден...
или нека работи,
но нещо при мен!

Валери Петров
цитирай
5. mamas - НА МАМА - Атанас Душков
06.03.2010 09:09
Ти си ми и радост, и закрила,
майко моя,майчице ле мила!
Вечер във постелята ме слагаш,
а пък сутрин кротко ми помагаш,
за да стана и да се не муся,
а да се измия и закуся
и да израсна и сполуча
всеки ден прилежно да се уча!

Майко моя,нежна моя мила,
дето си ме,майчице,родила!
Нека те притисна до лицето,
нека те прегърна до сърцето
и опрян до топлото ти рамо,
да ти се призная,мила мамо,
с обич нежна и неповторима,
че си моя,майчице любима!

Атанас Душков

цитирай
6. mamas - МАМО
06.03.2010 09:10
Ако не стигнат всичките цветя
за тоя хубав ден ,от слънце ярък,
ще нарисувам нови през нощта,
да бъдат твоя нов подарък.

Ако не стигнат думите добри,
изречени за твоя празник светъл,
ще викна от високите гори
аз думите добри на ветровете.

Ако не стигнат песните сами,
за тебе само пяти, недопяти,
ще моля аз далечните земи
за тебе да изпеят най-добрата .

Ако усмивките не стигнат днес,
за твоя празник радостен да греят,
на слънцето ще пратя нова вест
за тебе само днеска да се смее.

А ако друго нямам в тоя час
да донеса на твоя празник ярък,
при тебе ще остана просто аз-
най-хубавия на света подарък .

Петя Йорданова
цитирай
7. mamas - Мамо - Младен Исаев
06.03.2010 09:11
Мамо!
Като тебе няма свято
нищо друго на света.
Ти даряваш на земята
най-красивите цветя-
на света деца даряваш,
нежни песни им редиш,
в люти студове ги сгряваш,
над креватчетата бдиш.

Мамо!
Благославям твойто име,
твоя образ мил и скъп:
по лицето ти любимо
никога да няма скръб;
никога сълзи да няма
в твоите добри очи,
само радостта голяма
като песен да звучи.

Младен Исаев
цитирай
8. furiika - Ето и от мен:
06.03.2010 09:37

Празник има мама - Слав Хр. Караславов

Светъл ден пристига тука,
тихо на вратата чука:
Ставайте, деца,
с весели сърца,
срещайте вестта голяма -
празник има мама.

С топла ласка я дарете,
накичете я със цвете.
Ставайте, деца,
с весели сърца,
срещайте вестта голяма -
празник има мама.

Тя за вас до късно тича,
тя ви истински обича.
Ставайте, деца,
с весели сърца,
срещайте вестта голяма -
празник има мама.
цитирай
9. tili - Аз и моите деца най си обичаме това:
06.03.2010 09:49
БАБА

Мама казва, че и баба
била някога мъничка,
че и тя не е можала
да се облече самичка,
че отзад й плели плитка,
роклята й била малка
и отивала да учи
със тетрадка и писалка!

Оле - колко ми е смешно!
Тази баба, толкоз стара,
дето с очилата гледа
и мърмори, и се кара -
с къса рокля и с тетрадка!

Бабо мила, бабо сладка!

Дора Габе

цитирай
10. allbi - аз пък само данаписах стихчето
06.03.2010 10:38
от миналата събота вдъхновена от една снимака
случайно намерена в нета и го пуснах при мен :)

http://allbi.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/03/06/zaiko.505287

цитирай
11. allbi - АМИ ПО ПРИЗИВА НА МАМАС
06.03.2010 10:59
И ЗА ДА ПРЕЧИСТИМ БЛОГБГ ОТ ГНУС
баз каквито и да е претенции от моя страна
ще пускам още стихчета тук :




Красиво пухкаво мъниче

Момче ли си или момиче?

Какво ли питам точно тебе,

нали си само сладко бебе...

Не зная, гукаш без почивка,

даряваш ме с една усмивка,

а в нея само зъбки две,

но най-прекрасните са те...

Дали била съм аз такава-

започва чудно да ми става...

Те знаят, колко съм послушна,

дано дадат ми да те гушна...

цитирай
12. eleonoraknyazheva - "Мила мамо, как да намеря дума най-добра за тебе...?"
06.03.2010 11:10
http://vbox7.com/play:73558e83

Поздрав за всички жени и всички мъже, които уважават и обичат майките, сестрите си, жените си и дъщерите си.:)))
цитирай
13. allbi - :)
06.03.2010 11:40
Кога ще стана като Мама?
красива, умна и голяма ...
Тя моята е най-прекрасна
и работата си е ясна...
От всички майки на света
е мойта най и най-добра !
И днес със моята сестричка
ще й помагаме във всичко,
защото празника любим
със мама ний ще споделим...
цитирай
14. divna8 - :):):) Аз съм само преводач от котешки... / в качеството на човешка мама на 5 котета/
06.03.2010 12:10
Здравейте, блогъри, засмяни!
Мислех, че е още много рано
като блогър да ви се представя,
ама чух една страхотна врява:
нямало за страницата първа
нещо дето с опашчица мърда,
мърка и кротко примижава -
на храна и ласка се надява!!!
И ме събуди човешката "мама":
-Ставай, бяло котенце засмяно,
настъпи твоя звезден час и ред.
Покажи, какво е котешки поет!!!

автор: Котьо-Пух
/към критики съм глух/
цитирай
15. allbi - ехе) - 14. divna8
06.03.2010 12:17
ето ме и мене пак и тук :)))

аз съм котенце послушно
хем игриво ще се гушна
зная вече за урок
кво е тука в БГБЛОГ :)))
цитирай
16. allbi - хем по детски тук се вдига врява
06.03.2010 12:19
ама домакина се скатава
дали пък не го е срам
искам аз сега да знам !!! ;)
цитирай
17. basst - Прекрасните сте, Момичета! :) ...
06.03.2010 13:06
Прекрасните сте, Момичета! :)
Мамас, Това стихотворение на Петя Йорданова получих, когато дъщеря ми беше малка в детската градина...И до днес ме разсчувства...Прекрасно е!!! :)

Ето още едно нейно стихотворение:

НАЙ-ДОБРАТА ЛЮЛКА

Ето на - ръката на мама,
Ето на- ръката на тате,
като мене няма, няма
по-щастлива на земята.

Погледнете, погледнете -
между тях сега се смея,
че ръцете им са люлка,
на която се люлея.

Те ме вдигат нависоко,
стискам им ръцете - двете,
че това е най-добрата
детска люлка под небето!

ВЕСЕЛ ПРАЗНИК В ПОНЕДЕЛНИК, МОМИЧЕТА!...НА ТЕЗИ, КОИТО ПРАЗНУВАТ :)*
цитирай
18. mamas - allbi - хем по детски тук се вдига врява
06.03.2010 14:01
allbi написа:
ама домакина се скатава
дали пък не го е срам
искам аз сега да знам !!! ;)


Авторът на блога може би е на работа и не подозира изобщо за тази "врява" :)))

Този Съботен детски кът съществува доста отдавна и е жалко, че малко хора се включват. А много от пишещите тук имат прекрасни стихове за деца. Аз също имам, но не са много и ги "изчерпах" още в първите издания. Но всъщност няма значение чии са стиховете - щом се посочва авторът.
цитирай
19. allbi - е няма как да се случи това:
06.03.2010 14:26
Последна промяна: 11:35
без да е тук нали :)))

и най вероятно е оправил авторката защото
беше дразнещо черно ...
черните блогове са трудни за четене и писане...
опитвала съм...
цитирай
20. amenda - Е, това е толкова чисто по детски!
06.03.2010 14:58
Прекрасно стихче, изпълни ме с красота и светлина...
Озарен ден и мисли желая :-)
цитирай
21. divna8 - автор: Котьо-Пух /към критики съм глух/
06.03.2010 15:06

~ ПРИЛИКА ~
Тихо в мене пак се сгушва
и замърка нежният белушко.
Не е гладен, кротко моли само
с лапички на лявото ми рамо:

- Уморих се от лова на мишки!
Хайде, прочети ми книжка...
Да те слушам искам - пак и пак.
Тъй ще стана умен котарак!

Отварям книжка, чета на глас:
"Имало някога един котарак -
с шапка с перо, със пелерина,
на задните крачета чизми имал.

Умен, ловък, хитър, прилежен -
на хората приятел най-нежен.
Спасил от немотия стопанина,
завел го да живее във замъка...

За царска дъщеря го задомил
и доволен - на топло се свил.
/ Свърших приказката, замислена:
май, за Котьо-Пух е тя написана?! /
цитирай
22. divna8 - автор: Котьо-Пух /към критики съм глух/
06.03.2010 15:07
~ МЪДРОТО КОТЕ ~
Малкото котенце - игриво и бяло -
с човешкият ми нос се е заяло.
Отдалече - внимателно поглежда,
отблизо - "детайлно" ме разглежда.

Примигва сладичко с жълти очета
и - нвнадейно - ми гризва нослето!
Доволно от себе си, бързо отскача,
успяло да свърши "важната" задача.

Без чувство за вина и угризения,
дори не присвива уши, за извинение.
Към тавана отправя погледа си невинен
и мъркащо-мъдро - разкрива причината:

-Макар че Майката-Природа е добра,
с човеците, си е направила шега -
вместо да ви стърчат ушенцата,
на лицето ви се вирят носленцата?!

И - предполагам - причината е това
"нос да пъхате в чуждите ви дела"!
Ушите затова са дадени по две =
да слушаме и чуваме по-добре;

оченцата са две, за да виждаме,
а не на чужд успех да завиждаме;
две предни лапи - да прегръщаме,
две задни лапи - да се връщаме...

Уж едно е нослето, а както стърчи
стоварва на главите ви куп белИ...
Нали сме приятели? Реших затова
нослето - само мъничко - да скъся...

...На умния Котьо-Пух - правя поклон,
че в неговото мъркане има резон -
нали народа има поговарка за това:
"Любопитният нос - изяда глава!"
цитирай
23. mamas - divna8 - автор: Котьо-Пух /към критики съм глух/
06.03.2010 15:19
Много ми харесват стиховете на Котьо-Пух! Моля да му предадеш моите почитания :)
Поздрави и за преводачката, че не всички разбираме котешки!!!
цитирай
24. mamas - allbi - е няма как да се случи това:
06.03.2010 15:22
allbi написа:
Последна промяна: 11:35
без да е тук нали :)))

и най вероятно е оправил авторката защото
беше дразнещо черно ...
черните блогове са трудни за четене и писане...
опитвала съм...


Не бях обърнала внимание...
Твоите стихчета са много сладки, Бени, поздравления!
цитирай
25. mamas - И ти си прекрасна, basst!
06.03.2010 15:25
basst написа:
Прекрасните сте, Момичета! :)
Мамас, Това стихотворение на Петя Йорданова получих, когато дъщеря ми беше малка в детската градина...И до днес ме разсчувства...Прекрасно е!!! :)

Ето още едно нейно стихотворение:

НАЙ-ДОБРАТА ЛЮЛКА

Ето на - ръката на мама,
Ето на- ръката на тате,
като мене няма, няма
по-щастлива на земята.

Погледнете, погледнете -
между тях сега се смея,
че ръцете им са люлка,
на която се люлея.

Те ме вдигат нависоко,
стискам им ръцете - двете,
че това е най-добрата
детска люлка под небето!

ВЕСЕЛ ПРАЗНИК В ПОНЕДЕЛНИК, МОМИЧЕТА!...НА ТЕЗИ, КОИТО ПРАЗНУВАТ :)*


Хубав празник и на теб (защо да не празнуваме?)!
цитирай
26. bovari - Малка съм .
06.03.2010 15:35
А колко много зная! И виждам повече от вас света!

Поздрави за добрите татковци!

Празниците са за двама, най-малко за двама!:)
цитирай
27. allbi - сори
06.03.2010 15:54
ама няма да идем на пърава :))
там е място само за други постинги ...

дали не е нужно да има раздел
детство мое - нещо подобно
едвали някой ще се трогне обаче ...



Котьо, мили разбери
тука детското не се цени
ако спретнем някоя интрижка
или поразмажем гола мишка
ще висим на първа само
там да бъдем май е срамно...
римите по детски чисти
ще са скрити само в блоговете близки ;)

цитирай
28. tili - До никъде не сме
06.03.2010 18:53
я докарали за цял ден ;-(((
цитирай
29. basst - Е, как до никъде? Я колко хубави с...
06.03.2010 19:17
Е, как до никъде? Я колко хубави стихотворения има тук! :)
цитирай
30. mamas - Правилно!
06.03.2010 20:18
basst написа:
Е, как до никъде? Я колко хубави стихотворения има тук! :)


Другата събота пак, с нови стихове за децата!
цитирай
31. basst - Ми така де! Като го няма Домакинът ...
06.03.2010 20:40
Ми така де! Като го няма Домакинът какво? Ние можем и сами!!! Само тема ни дайте ;)
цитирай
32. hel - Чудна мама Дай на мама бузка, ...
06.03.2010 22:31

Чудна мама

Дай на мама бузка,
мама да я схруска!
Аля кротко става -
бузката подава.

-Дай ми друга бузка,
мама да я схруска! -
Аля бузка дава,
пак се заиграва.

-Мамината птичка!
Дай още едничка! -
Аля права става,
бузка не подава.

Тая чудна мама -
вече е голяма,
а не знай, че никой
трета бузка няма!

Андрей Германов
цитирай
33. gothic - Егати! Наистина влязох за малко ...
06.03.2010 23:37
Егати! Наистина влязох за малко преди обяд, да поправя кривицата. Нямах време да ви отговоря, но това място вече не е мое! Вие, всички го направихте ВАШЕ! За което ви благодаря, защото това беше и целта...А мислех да го спра, но вие не ми позволихте! Сърце не ми дава вече да го направя :)))
цитирай
34. allbi - затрих някои простотии и се извинявам на собственика на блога
07.03.2010 12:54
освентова ще река :
когато му дойде времето ще пусна постинг-молба
до модераторите за детска тема в блогбг ...
сама ще си избера някой ден в който да си
пускам моите детски стихчета без да има нужда
да се натрапвам из чуждите блогове ;)
това е :)
цитирай
35. анонимен - Голяма досада си allbi !!!
07.03.2010 15:41
Наистина време е да се осъзнаеш !
цитирай
36. gothic - До анонимника
10.03.2010 14:10
Слушай, анонимна тикво! Ако имаш нещо против Албена - отиваш и го казваш ЛИЧНО НА НЕЯ, както си му е реда - логнат, представил се и пр. Тук избягвай да даваш мнение за когото и да било, особено ако не е по темата. Надявам се, че съм бил достатъчно ясен. Сбогом, анонимнико!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gothic
Категория: Музика
Прочетен: 15691823
Постинги: 12171
Коментари: 12482
Гласове: 42812
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930