Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2011 13:00 - Rolling Stone: 500-те най-велики песни на всички времена
Автор: gothic Категория: Музика   
Прочетен: 832 Коментари: 0 Гласове:
1



КАКВО ПРАВИ ЕДНА ПЕСЕН ВЕЛИКА

image

Джон Фогърти

- Разбираш ли по нещо, че дадено парче, което пишеш, ще стане велико?
- Когато пишеш подобна песен, мозъкът ти става като радиоприемник, което ти позволява да чуваш всичко, което минава. Когато писах "Proud Mary" и стигнах до припева, просто поклатих глава и знаех, че това е скок в еволюцията ми.

- Заедно с Creedence написахте огромен брой хитове за кратко време.
- Имай пред вид, че чуваш само една от 10-те песни, които съм написал. Останалите девет са наистина ужасни. Зарекох се да се занимавам сам с най-доброто, което изстискам от себе си. И колкото повече зор си давах, толкова по-добре се получаваше. Идваха ми идеи по цял ден. Започвах в 11 и пишех до 16. Мислех само и единствено за писане на песни.

- Кои автори на парчета са ти повлияли най-много?
- Когато бях на три, майка ми подари малка плоча с "Oh, Susannah" и "Camptown Races" и ми каза, че Стивън Фостър е написал тези песни. Не знаех, че той е първият професионален автор в САЩ - и първият, на който някакъв измамник отнема това.
 Смятах, че Ленън и Маккарти са поели в себе си всичката музика, излязла преди тях и че получаваме целия труд на човечеството благодарение на тях двамата. Лийбър и Столър също покриват огромен музикален спектър. Хоуги Кармайкъл е написал някои невероятни песни. Браян Уилсън е магьосник.
 Ако се автор, изпитваш огромно уважение към хората, които пишат. Щогато чуеш нещо като "When a Man Loves a Woman", то те кара да опиташ да направиш нещо толкова велико. Обратното на съперничеството е - не завиждаш, а се вдъхновяваш.

Джон Фогърти е написал "Proud Mary" и "Down on the Corner" и много други класически песни.


Интервю -
Rolling Stone



Тагове:   500,   Rolling Stone,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gothic
Категория: Музика
Прочетен: 15695489
Постинги: 12171
Коментари: 12482
Гласове: 42812
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930